frokenoktober

Så kan det va!

Publicerad 2011-11-16 09:17:28 i Allmänt,

Inga pengar på kontot än men dom är inom räckhåll, man ser ju några dagar innan man får vissa pengar att dom är påväg. Barnbidraget kommer ju två dagar innan den här månaden. Men pengarna från försäkringskassan lyser med sin frånvaro. Det är konstigt, förut skulle man skriva på ett pappaer och lämna in till arbetförmedlingen så dom fick skiva på. Oftast lämnade jag in det den andre varje månad och fick mina pengar den 15-16, Nu fyller jag i lappen och skickar till försäkringskassan själv och nu får jag mina pengar senare.. märkligt!

Igår bakade jag och Felicia chokldbollar och då tog jag av mig ringen och nu när jag skulle känna på den med fingret så var den ju inte där, jag glömde att ta på mig den och märke inte ens att den va borta, annars brukar jag känna att den inte är där för den väger ändå en del. Men lugn bara lugn det ligger på spisfläckten.
Okey men sen när vi stod där och gjorde chokladbollarna så sa jag till Felicia att hon skulle hålla sig över bordet för det är så jobbigt att trampa runt i pärlsocker och jag hade redan damsugat på dagen. Så när vi var klara med chokladbollarna skulle jag bära in dom till vardagsrummet och var framme vid bordet så hoppade plötsligt skålen ur handen på mig landade på hörnet av bordet som är gjort av sjösten, och gick i bitar ut över golvet flög pärlsocker och en chokladboll, resten av sockret och bollarna landade på bordet, men det va knappt bollar längre det va nått mer tillplattat som låg där.
Ante gick o hämtade sopborsten och tog upp skärvorna från golvet.
När det va klart var det bara bordet kvar, jag hämtade en tallrik och la dom tilltryckta bollarna på. Och fick en snilleblixt, eftersom att Felicias underlägg låg på bordet hade det mesta av pärlsockret hamnat där så då tänkte jag: då kan jag ju ösa över resten som ligger på bordet på hennes underlägg slipper jag ta fram damsugaren. Så jag tar underlägget och börjar gå runt bordet och fösa ner pärlsockret på underlägget. När jag nästan är klar viker sin underlägget neråt så allt pärlsocker glider ner på golvet. Ja det va bara att ta fram damsugaren :P
Det är nog sista gången jag ber Felicia att inte tappa pärlsocker på golvet :P

Nu ska jag gå och ta på mig min ringoch sen blir det fukost :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela