frokenoktober

Pepparkakshus

Publicerad 2012-12-17 22:28:45 i

Idag hann vi göra pepparkakshuset :) när vi öppnade förpackningen va delarna trasiga och Felicia trodde inte att det skulle bli något pepparkakshus. Jag förklarade att jo men visst skulle det bli det, mamma måste bara laga lite först. Så jag började smälta socker. Tog ju sin lilla tid. När det blivit kletigt så tog jag bort stekpannan från spisen och började laga husets delar. Men efter en stund blev kletet hårt igen och delarna föll isär. Felicia trodde då att allt hopp om att få dekorera huset va ute. Men jag sa att det visst skulle bli världens finaste hus. Satte tillbaka stekpannan på plattan och väntade på att sockret skulle bli kletigt igen. Jag började med att laga alla trasiga delar (dom blev lite snea) efter en stund av doppande och kletande blev det ett hus. Felicia blev jätteglad och började dekorera huset med kristyr, nonstop och silverkulor. Vi kom fram till att det var villa villekulla och att Pippi skulle flytta in där med lilla gubben och herr Nilsson.
Vi får se om det kanske blir några figurer av pepparkaka på onsdag eller om Felicia skulle måla Pippi, hon har inte riktigt bestämt sig än :)
Här nedan följer bilder på vårt hus:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela