frokenoktober

Muffins

Publicerad 2011-09-25 19:18:42 i Allmänt,

Idag bakade vi lite muffins på prov. Felicias blev jätte bra men våra blev inte bra. Hade två olika recept men skulle kört felicias på båda sorterna istället bara bytt ut glutenfritt mjöl mot vanligt. Vi får se om vi gör om det någon annan dag.



Igår va vi ute i Husby på klädbytardag, fick ihop 590 kr. Och handlade för 120 kr. Dom ska ha klädbytardag i vår igen så då åker vi ut igen :)

Ikväll blir det pizza så fort Felicia har badat klart.

Klädbytardag

Publicerad 2011-09-23 08:53:39 i Allmänt,

Klädbytardag - barnkläder och leksaker m.m.
Lördag den 24:e september
Öppet för försäljning 9.00-13.00
i EFS Missionshus, Bossgårdsvägen 38 i Östra Husby

Torsdag

Publicerad 2011-09-22 09:15:56 i Allmänt,

Så skönt att klockan bara är 9 och jag redan har vart o handlat. Idag har vi inget planerat. Felicia är på dagis och jag ska väll plocka lite här hemma i vanlig ordning.
Imorgon ska vi till läkaren för att spola ur Felicias öron. Hon har fått vaxpropp igen.
Efter det ska vi till Veronica och hälsa på och även lämna in kläder till klädbytardagen som ska vara på lördag.

Igår va felicia och jag i Linköping för vi skulle kolla efter kläder till mig. Men som vanligt hittar jag inget. men felicia fick med sig grejer hem:







Tisdag

Publicerad 2011-09-20 09:46:22 i Allmänt,

Hur kan man missa en hel timme då?
Vi gick upp i morse vid 7 (trodde jag) fast det va vid 8. Sen åt vi frukost, klädde på oss och borstade tänderna och sen begav oss vi till dagis. När vi kom fram undrade felicias fröken om hon hade haft sovmorgon, då kollade jag på klockan och såg att den va 5 över halv, då tänkte jag: 5 minuter är väll inte någon sovmorgon direkt, men så kollade jag på klockan igen och upptäkte att klockan va halv 10 en hel timme mer än vad jag trodde den var.
Jag va tvungen att fråga om den verkligen va halv 10 eller om jag såg fel. Nä mycket riktigt va den halv tio.

Men men.. nu är hon på dagis i allafall och om 1 timme har jag tvättstugan :P



Måndag

Publicerad 2011-09-19 08:37:23 i Allmänt,

Nyss lekte jag och felicia att vi skulle åka till England, Vi tog båten (täcket) från vardagrsummet till Felicias rum (England). När vi kom fram, kom Felicia på att hon hade glömt en sak i vardagsrummet, så hon skulle bara gå tillbaka och hämta det. Jag skulle vänta i hennes rum så länge. Nu har ja väntat ett tag men ingan Felicia syns till. Tror att hon fastande framför tv:n :)

Tråk

Publicerad 2011-09-18 21:20:19 i Allmänt,

Usch vad tråkigt det är att sitta hemma hela dagarna. finns det någon där ute som kan tänkas hitta på något nån dag?

Torsdag

Publicerad 2011-09-15 12:23:40 i Allmänt,

Hallå!
Nu är det torsdag, men det blir som fredag för Felicias dagis är stängt imorgon så vi får se om vi hittar någon film vi kan se ikväll.
Tanden sitter kvar i munnen än så länge, men vi har även upptäkt att den brevid oxå var lite lös.

Har skaffat mig ett konto på styleroom nu så följ mig gärna där. Nu är det ju dax att byta från sommar till höst, men eftersom jag inte har så många höstgrejer så letar jag för fullt på loppisar just nu :)

http://www.styleroom.se/users/frokenoktober

Tisdag

Publicerad 2011-09-13 09:04:42 i Allmänt,

Hej där!

Imorse när vi borstade tänderna upptäkte vi en lös tand i felicia mun, hon har gått o väntat på det ett tag :P

Idag ska jag tvätta kläder och diska, köpte nya disksvampar igår eftersom inte glasen blir rena när jag diskar med borste, det blir ränder...

Måndag

Publicerad 2011-09-12 16:40:50 i Allmänt,

Idag var vi i simhallen med syrran. Felicia tyckte det va jätteroligt och vill åka tillbax redan imorgon.

Funderar på att åka in till stan o handla mat, inte för jag ska köpa så mycket, utan för att det är roligare att handla i stan. Men det blir nog en ffär i närheten istället.

Lördag

Publicerad 2011-09-10 20:38:17 i Allmänt,

Idag var jag pappa och felicia inne i stan och kollade loppisar.
Jag hittade en ljuslykta, 5 små fat och tre silverljusjållare. Felicia köpte två ponny en Janedocka (från peter pan) + lite annat.

Var borta hos mamma o pappa och limade ihop en av våra lådor som har åkt isär. ska og ta en imorgon oxå. Vi får se.

Fredag

Publicerad 2011-09-09 17:43:04 i Allmänt,

Idag har jag bara tagit det lugnt. Rensat bland felicias kläder inför klädbytardagen i husby så nu vet jag vad jag behöver köpa till henne :)

Har sökt jobb på glitter idag.

Sitter och funderar på att måla våra byråer (?) vita istället för o köpa nya, har läst lite på nätet om att måla ikea byråer och det verkar som det bara är o slipa lite för hand och sen måla på med nån färg...
Eller så kanske man ska tapetsera dom..
återstå att se hur det blir med det.

Onsdag

Publicerad 2011-09-08 11:53:15 i Allmänt,

Igår va syrran och jag på secoundhand runda:



Kruka: 12:-
Ram: 2:-



Stor ljushållare: 25:-
Liten ljushållare: 5:-



Sen åkte vi till rusta för o köpa ljus:
Stort ljus: 20:-
Litet ljus: 15:-
Ekollonen har Felicia plockat på vår parkering.
Funderar på om man ska ha kaffebönor där istället. Vad tycker ni?

Tisdag

Publicerad 2011-09-06 08:53:47 i Allmänt,

Så himla trött. Finns ingen energi till någonting inte ens till sånt jag tycker är roligt att göra...
Har ni något tips på hur man kan bli piggare?

Idag har ja tvättstugan mellan 11-15, våran torktumlare funkar inte som den ska den slutar gå efter ca 15-20 min. så då måste man ner varje halvtimma för o sätta igång den igen, dom har haft en reparatör som tittat på den men han kunde inte hitta nått fel. Så det får vi leva med helt enkelt.

Måndag

Publicerad 2011-09-05 09:12:03 i Allmänt,

Igår gick jag upp klockan 5 på morgonen för att åka in o ställa mig på loppis i Norrköping.
Det va lite segt eftersom det inte kom så mycket folk. Men 770:- fick jag ihop och det är ju bättre än inget.
Somnade direkt när jag la huvudet på kudden igårkväll :)

Idag ska jag gå igenom alla felicias kläder och märka upp, för den 23/9 ska jag lämna in alla kläder i husby för dagen efter är det klädbytardag. Då behöver man inte stå o sälja svälv utan det gör arrangörerna :)

Nu dags för frukost!

Shopping

Publicerad 2011-09-03 08:39:02 i Allmänt,

Idag vaknade jag med världens shopping lust. Men pengarna är slut så det finns inget att göra de, tur att vi inte ska sitta hemma hela dagen och tänka på det :P Vi ska ut till vikbolandet och kolla på strutsar :)

Imorgon ska jag sitta på loppis igen men denna gången i norrköping på himmelstanlund. Kom förbi och fynda säljer allt för 10-20 :-

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela