frokenoktober

tisdag

Publicerad 2012-01-31 11:47:40 i Allmänt,

Idag är det sista dagen på den här månaden.
Tror att våra kort har kommit idag, har fått avi från posten.

Tänkte testbaka lite i veckan, vill baka kakor, har aldrig gjort det. Men det som är svårast är ju att baka med glutenfritt mjöl. Vi får se vad vi testar.

Ikväll är det afro igen :) Igår körde vi ett helt nytt pass, men i slutet hängde jag med rätt så bra ändå.

Måndag

Publicerad 2012-01-30 09:27:59 i Allmänt,

Så där då ha jag anmält felicias skada till försäkringsbolaget.
Och så har jag beställt en film till henne oxå:


Hade 50:- i rabatt på cdon.

Idag ska jag ägna mig lite åt måndagsstäd, på helgen struntar man ju lite i att städa och så får man städa ifatt lite på måndagen. Idag är solen framme oxå så då går det lite lättare :)

Ikväll ska jag träna afro.

Pulkaåkning

Publicerad 2012-01-28 19:23:23 i Allmänt,

Idag var vi i backen på förmiddagen och efter maten en stund. Det va skönare ute på förmiddagen och fler barn. Vi går till backen imorgon förmiddag oxå om det inte blåser storm :P







Fler bilder finns HÄR!

Felicia

Publicerad 2012-01-25 11:33:50 i Allmänt,

Felicia drar upp persienen i vadagsrummet och utbrister:
- Åh en perfekt dag för en innomhuspicknik!

Tisdag

Publicerad 2012-01-24 09:45:11 i Allmänt,

Ha fått tid hos tandläkaren 13:50 idag. Efter de ska vi in till stan o kolla prio 1 och sen vidare till Veronica på kryddparty.

Måndag

Publicerad 2012-01-23 21:13:16 i Allmänt,

Sitter och kollar på sofias änglar, brukar inte kolla på sånna program, men det verkar bra. Idag va jag och syrran i stan, jag skulle kolla efter myskläder och jeans. Hittade jeans men det va lite svårt med myskläder. Har fått 20 % på stadium så ska ta med det nästa gång så får jag köpa myskläder då. Ringde mamma för hon skulle hämta felicia på dagis och då berättade hon att Felicia hade rammlat på dagis och slagit i läppen och tänderna. Så fick Ante kolla när han kom hem , för vi fick inte kolla och tänderna hon slog i är snea och så har hon fått som nått blåmärke över den ena tanden så i morgon får vi åka ner till tandläkaren så dom får ta en titt.

Söndag

Publicerad 2012-01-22 22:37:42 i Allmänt,

Go kväll! Idag har vi vart i stan och matat änderna och så köpte vi med semlor hem :) imorgon ska jag och syrran in till stan och kolla lite kläder. Alla mina myströjor är inte så mysiga längre :p

Lördag

Publicerad 2012-01-21 14:32:13 i Allmänt,

Hej där!

Igår hade jag tvättstugan hela dagen, så idag ska det sorteras strumpor m.m.
Tänkte åka bort till mamma o pappa sen.

Glömde gå in i morse o skriva upp mig på afron på måndag så nu är jag reserv nummer 3.
Vi får se om jag får vara med:P

Zumba

Publicerad 2012-01-19 14:18:07 i Allmänt,

Ikväll ska jag och syrran på zumba. Tyvärr ska jag inte fortsätta på gymet, det blir för dyrt. Men funderar på att börja på Friskis istället. Idag va jag på anställningsinterjuv på Lidl i Finspång . Det känns som det gick bra. Men tyvärr gäller det bara 10 timmar per vecka. Dom skulle höra av sig i nästa vecka om besked.

Jaha

Publicerad 2012-01-17 22:45:50 i Allmänt,

Blogg.se app verkar inte funka så bra så får testa detta. Har lyckats få urinvägsinfektion och äter pencelin, men tabletterna gör mig illamående så har lite svårt att somna, och så har jag fått jätte konstig huvudvärk, det hugger till i ena tinningen imellanåt. Igår och idag har mina kusiner vart hos oss och det har vart jätte roligt , började nästan vänja mig med att vara 3 barns mor. Dom har ju vart så snälla :) På torsdag ska jag på anställningsinterjuv för ett jobb i affär. Är ju alltid lika pirrigt varje gång men det är bara att göra sitt bästa :) ni får hålla tummarna så får jag återkomma när jag vet mer. Nä nu får jag försöka sova, man kanske skulle ha typ någon avslappnings musik att lyssna på istället för family Guy :p God natt 

Ares tecken

Publicerad 2012-01-14 21:41:02 i Allmänt,

Har precis läst klart ares tecken, tyckte det handlade lie mycket om känslor och äktenskap. Men delarna som handlade om fallet va bra. Nu har jag börjat på Simon och ekarna.

My little pony

Publicerad 2012-01-14 12:54:00 i Allmänt,



Ett tips till er som tycker om my little pony - vänskap är magisk, men som inte ha boomerang kanalen.
Just nu finns det 13 avsnitt ute på youtube.

Fredag

Publicerad 2012-01-13 08:44:26 i Allmänt,

Vi har precis vaknat. Igår åkte vi in till stan, men inte med bil. Vi åkte både tåg och buss. Det va skönt att slippa köra :) Felicia tyckte det va roligt och pratar ofta om att hon vill åka tåg till Göteborg, som vi gjorde förra året. Vi får se hur det blir detta år :)

Ny bok med Ninni Schulman

Publicerad 2012-01-11 09:08:51 i Allmänt,

Pojken som slutade gråta.

Det är varm sensommar i Hagfors. En mörk augustikväll brinner en villa ner till grunden och en fyrtiotreårig kvinna omkommer. Det man först trott vara ett blixtnedslag visar sig snart vara en mordbrand. Några dagar senare brinner nästa hus. Och sedan ytterligare ett.

Hagforspolisen står inför en av sina största utmaningar medan den lilla värmländska staden lever i skräck. När kommer nästa hus att brinna? Christer Berglund får äntligen chans att visa vad han går för som tillförordnad polischef, men har han verkligen det som krävs? Till och med hans närmaste kollega och parhäst Petra Wilander börjar tvivla.

Journalisten Magdalena Hansson har landat i småstadslivet i sin gamla hemort, men är orolig för adoptivsonen Nils som inte lyckas hitta in i gemenskapen utan fortsätter att längta tillbaka till Stockholm. Förhoppningsvis kan nya skolan bli den vändpunkt han behöver. Det blir den inte. Tvärtom. När det dessutom visar sig att Magdalena, mot alla odds, blivit gravid ställs relationen till ungdomskärleken Petter på hårda prov.

Magdalena dras in allt mer i jakten på seriepyromanen och till slut är hennes engagemang inte bara professionellt utan också djupt personligt. Och mycket riskabelt.

Pojken som slutade gråta är en kriminalroman om de som inte riktigt passar in och om sorg som aldrig går över. Det är en fristående fortsättning på den hyllade Flickan med snö i håret.

Måndag

Publicerad 2012-01-09 08:58:41 i Allmänt,


Sitter och kollar runt på filmer till barn på cdon. Kommer inte någon i januari, men i februari kan vi se fram emot dessa två:





 

Torsdag

Publicerad 2012-01-05 10:23:01 i Allmänt,

Igår va vi i stan hela dagen. 
Vi köpte: Presenter till Herman. en klänning till Felicia, ett hus med choklad i, en mugg till tandborstarna, en orkide, 3 skjortor och 1 tröja.

Avslutade med en glass/chokladboll på Lindhals:



Idag ska vi slänga skräp och åka till bibloteket.

Tisdag

Publicerad 2012-01-03 21:02:58 i Allmänt,

Boktips för er som gillar böcker som är lite kortare:

Flickan med snö i håret


En kall och snöig nyårsafton försvinner sextonåriga Hedda Losjö från sitt hem utanför Hagfors i Värmland. Hennes föräldrar är förtvivlade. Vad kan ha hänt deras skötsamma dotter? När poliserna Petra Wilander och Christer Berglund får fallet på sitt bord visar det sig snart att Hedda har levt ett dubbelliv.

En tid senare hittas en ung flicka mördad i en jordkällare i skogen några kilometer från familjen Losjös hem. Flickan är naken och har dödats med ett skott i bakhuvudet. Kan det vara den försvunna Hedda? Den lilla polisstationen står nu inför en av sina största utmaningar.

Journalisten Magdalena Hansson har lämnat Stockholm och flyttat hem till Hagfors med sin sexåriga adoptivson Nils efter en uppslitande skilsmässa. Hon är trött och deprimerad och hoppas att lugnet på landsbygden och tryggheten i uppväxtstaden ska ge henne livsglädjen tillbaka. Magdalena engagerar sig känslomässigt i den försvunna Heddas öde och börjar undersöka fallet närmare. Snart inser hon att den fridfulla bygden bär på hemligheter som vissa gör vad som helst för att dölja.

Måndag

Publicerad 2012-01-02 21:37:51 i Allmänt,

Idag var vi på Ikea. Jag tänkte ju handla massa nya saker men tyvärr hade dom inte så mycket jag ville ha.

Jag köpte:





Blogg

Publicerad 2012-01-01 22:18:31 i Allmänt,

Vi kör den här designen ett tag får vi se.
Det verkar som att nån har flyttat in under R tangenten för vaje gång man trycker så tar det emot :P

Igår va vi uppe till 00.00 och såg fyrverkerierna. Imorse va vi ute på en promenad i snön.





Men efter det har vi bara slappat, sett film och ätit pizza.



Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela